De Reis

HET BEGIN VAN DE REIS !!!!!!!!!

We gingen eerst 12 uur vliegen. In het vliegtuig waren ook schermen waar je films op kon kijken en ook spelletjes kon doen en je kreeg gratis oordopjes!!! En daarna waren we in Lima dat was een best wel vervuilde stad en er wonen 12.000.000 mensen. We bleven daar 2 nachten slapen.

O ja, er was ook een groot poezenpark. Dan denk je een poezenpark waar je voor moet betalen maar néé, dat was het niet, het was een gewoon park met poezen dus wij noemden het het poezenpark. (kijk volgende week onder de tekst voor poezen foto’s).

Na die twee nachten moesten we om half 3 ’s ochtends op staan en dan met de taxi. We stapten in de auto en we gingen rijden. Maar op de snelweg waren we al bijna gebotst. Hoe is dat gebeurd ? Nou, we zaten dus in de auto en we reden en we hadden dus voorrang maar toen kregen we geen voorrang en we botsten dus al bijna. Maar gelukkig kon hij goed rijden en maakte hij een heeeeeeeele scherpe bocht en zijn we niet gebotst. Toen waren we bij het vliegveld en toen gingen we inchecken en al dat andere. Toen zaten we in het vliegtuig. Eén uur. Maar toen we in het vliegtuig zaten had het vliegtuig vertraging. En we misten het andere vliegtuig. Nu zaten we in Cusco. De adviesgever zei dat we weer terug naar Lima moesten vliegen en dat was geen pretje. We kregen wel gratis eetbonnen voor het ontbijt, lunch en dinner. Maar na 2 uur waren we weer in Lima en gingen we waar slapen. Op het vliegveld in Lima werd Gertjan ondertussen ziek. En daar, midden in de nacht gingen we met het vliegtuig rechtstreeks naar La Paz.
O ja, in La Paz werd ik ook ziek en toen kregen we zuurstof en ik vind dat best wel saai. En de volgen de dag was ik weer beter jeeeee! En nu zijn we in Rurrenabaque. Dus je kan zeggen ; we zijn bij de apen!!!

Groetjes solja !!!!!

Een dag op ONCA

De eerste dag was het een beetje saai, want Andres ging ons alles uitleggen. (Andres is de baas van onca)
De tweede dag was het super leuk en best wel zwaar. We werken met de spider monkey’s.

’s Nachts zitten ze in een hok. Als we in de ochtend beginnen laten we ze eerst naar buiten. Sommige zitten dan aan een lang touw, andere zijn helemaal vrij. Dan geven we ze ontbijt. Dat maak je in de monkey kitchen. (Onder de tekst kan je zien wat de apen eten). Daarna moeten we de hokken gaan schoonmaken je hebt een blauwe borstel en die is voor de grotere en je hebt de oranje borstel en die is voor de baby’s. Je hebt twee hokken ; één voor de grote die is 2 bij 3 en één voor de baby apen. Daarna gingen we lopen met de apen door de jungle. Maar we lopen niet de hele tijd. We hebben ook tussen stops waar de apen gaan klimmen in de bomen. Als we gaan lopen dan lopen we altijd met 4, 5 of 6 mensen. De meeste apen gaan boven op je zitten want ze houden wel van klimmen maar niet van lopen. Er zijn 12 apen dus 4 baby’s en 2 net geen baby’s meer en 6 grote apen. Als we lopen dan heb ik de 4 baby’s op me. Na de wandeling krijgen de apen lunch en de baby’s melk. Dan hebben wij tijd om te eten en pauze. Na 2 uur krijgen ze een snack. Daarna de middag wandeling en daarna gaan ze avond eten. Het avond eten is in de hokken. En dan gaan de hokken dicht. Ik vind het in het oerwoud super leuk.